Bližšie informácie nájdete po kliknutí na odkaz.
Bližšie informácie nájdete po kliknutí na odkaz.
Vyučujúca : Mgr. Zuzana Snopová
Triedy : 7A/7B, 8A/8B, 8C/ 8H, 9A, 9B / 9H
NEMECKÝ JAZYK – DOMÁCA PRÍPRAVA – máj 2020 – 1. časť
Vyučujúca : Mgr. Zuzana Snopová
Triedy : 7A/7B, 8A/8B, 8C/ 8H, 9A, 9B / 9H
Milí moji nemčinári J !
V prvom rade by som chcela poďakovať všetkým, ktorí sa ozvali a poslali domáce úlohy. Mnohí ste to zvládli úžasne, s minimom chýb. Je to skvelé, že dokážete pracovať aj samostatne a potrebujete len drobnú pomoc.
Zároveň prosím tých, ktorí sa ešte neozvali, aby tak urobili a poslali úlohy na môj mail :
taktiež prosím tých, ktorí nedostali odo mňa spätnú väzbu, aby úlohy zaslali na mail. Mohlo sa stať, že správa od vás neprišla. Každý, kto úlohy poslal, si určite našiel odo mňa odpoveď. Ak vám náhodou nič neprišlo, pošlite znovu. Ďakujem.
Dnes posielam úlohy len na týždeň, o týždeň si nájdete nové. Do konca školského roka to budem robiť tak, že pravidelne v utorok si nájdete nové zadania, prípadne výsledky minulých zadaní, aby ste si mohli skontrolovať. Prajem všetkým príjemný týždeň, majte sa pekne J !
7A / 7B
Modálne sloveso „ müssen“ = musieť
Sg. Pl.
Ich muss nicht die ganze Wohnung aufräumen. = Nemusím upratovať celý byt.
8A/8B, 8C/8H
die Verkehrsmittel – dopravné prostriedky fahren – jazdiť cestovať - reisen
das Auto – auto die U – Bahn – metro der Bahnhof – žel.stanica
der Bus – autobus das Schiff – loď die Haltestelle - zastávka
der Zug – vlak das Flugzeug – lietadlo fliegen – letieť / lietať
die Straßenbahn – električka das Fahrrad – bicykel die Ferien - prázdniny
das Motorrad – motorka der Roller – kolobežka der Urlaub - dovolenka
Wo wohnst du? ( Kde bývaš?) a odpovedať :
Ich wohne in der Vajanského 64. ( die Straße = ulica )
Ich wohne am námestí M . R. Štefánika. ( der Platz = námestie )
9A , 9B / 9H
-strana 86-87 v pracovnom zošite
2. V učebnici na str. 48/ 1a si pozri obrázky, popremýšľaj, ktorý z táborov by Ťa oslovil a do
ktorého tábora by asi rád išiel Lucas
3.Prečítaj si texty – 48/ 2a- o jednotlivých typoch táborov a pokús sa priradiť obrázky
k textom 48/2a, taktiež priradiť mená a vyjadrenia mladých ľudí : 49/2c – toto
cvičenie vypracuj písomne do zošita
Nezabudnite, že každé učivo si môžete precvičovať aj on on - line formou na stránke www.hueber.de/beste-freunde/lernen v sekcii On-line Übungen. J
Usmernenie na hodnotenie žiakov základných škôl v čase mimoriadnej situácie,1
spôsobenej prerušením vyučovania v školách v školskom roku 2019/2020
(aktualizácia)
Základné princípy hodnotenia žiakov v čase prerušeného vyučovania v školách:
● zabezpečiť spravodlivosť pri hodnotení každého žiaka rešpektovaním individuálnych
podmienok na domácu prípravu a dištančné vzdelávanie,
● sústrediť pozornosť na poskytovanie slovnej spätnej väzby,
● akceptovať jedinečnosť podmienok žiakov na vzdelávanie.
Zásady hodnotenia
1. Priebežné hodnotenie sa počas prerušeného vyučovania v školách nerealizuje formou
klasifikácie. Priebežné hodnotenie má mať charakter konštruktívnej spätnej väzby
poskytovanej žiakom počas učenia sa. Má mať motivačný charakter, pomenovať žiakom chyby,
ktoré robia a navrhnúť postup pri ich odstraňovaní. Priebežné hodnotenie má mať značne
individualizovaný charakter, zohľadňovať vekové a individuálne osobitosti žiaka a prihliadať na
jeho momentálnu psychickú i fyzickú disponovanosť.
2. Pri priebežnom aj záverečnom hodnotení sa prihliada predovšetkým na osobitosti, možnosti
a individuálne podmienky na domácu prípravu počas prerušeného vyučovania v školách.
3. Riaditeľ školy oznámi nehodnotenie tých predmetov, ktoré pôvodne boli hodnotené, avšak
podmienky v čase prerušeného vyučovania neumožňujú naplniť ciele predmetu
kvalitnou/plnohodnotnou realizáciou (napr. výchovy). O tejto skutočnosti oboznámi žiakov
a ich zákonných zástupcov do 30.4.2020.
4. Vo všetkých ročníkoch základnej školy sa v čase mimoriadnej situácie môže realizovať
záverečné hodnotenie aj formou slovného hodnotenia.
5. V rámci záverečného hodnotenia je možné využiť kombinované hodnotenie (klasifikáciu
a slovné hodnotenie) buď v rámci rôznych vyučovacích predmetov alebo aj v rámci toho istého
predmetu.
6. V prvom ročníku sa v čase mimoriadnej situácie priebežné aj záverečné hodnotenie realizuje
formou slovného hodnotenia.
7. Pri priebežnom aj záverečnom hodnotení sa odporúča zohľadniť aj sebahodnotenie žiaka.
8. O spôsobe hodnotenia jednotlivých vyučovacích predmetov rozhodne v čase mimoriadnej
situácie riaditeľ školy po prerokovaní s pedagogickou radou elektronicky (napr. per rollam),
v súlade s vyššie uvedenými bodmi.
9. Po ukončení mimoriadnej situácie škola následne vypracuje stručnú správu o priebehu výučby
a hodnotenia na základe zápisníc z predmetových komisií a metodických združení a priloží ju
ako prílohu k školskému vzdelávaciemu programu.
1 Mimoriadna situácia, zapríčinená prerušením vyučovania v školách od 16.3.2020, pretrváva aj v prípade, že by vyučovanie v školách bolo obnovené ešte pred ukončením školského roka, t. j. pred 30. 6. 2020.
Získavanie podkladov na hodnotenie
1. Podklady na hodnotenie výchovno-vzdelávacích výsledkov žiakov získava učiteľ v čase prerušeného
vyučovania v školách najmä z portfólií žiackych prác a rozhovormi so žiakmi, príp. konzultáciou
s rodičmi. Podkladmi môžu byť projekty, riešenia komplexných úloh, samostatné praktické práce
spracované žiakmi počas domácej prípravy s prihliadnutím na individuálne podmienky každého
žiaka.
2. Počas prerušeného vyučovania v školách sa neodporúča hodnotiť žiakov na základe testov
a písomných skúšok.
3. V čase mimoriadnej situácie sa ruší povinnosť realizovať predpísané kontrolné písomné práce,
vyplývajúce z výkonového štandardu štátneho vzdelávacieho programu.
4. Po obnovení vyučovania v školách sa písomné a ústne skúšanie nerealizuje najmenej tri týždne
od nástupu žiakov do školy.
Pedagogická rada
1. Pedagogická rada, ktorá spravidla rokuje do 15. apríla (hodnotiaca pedagogická rada) sa počas
prerušeného vyučovania v školách nekoná.
2. Ak termín pedagogickej rady, zameranej na hodnotenie žiakov za druhý polrok (klasifikačná
pedagogická rada) pripadne na obdobie prerušeného vyučovania v školách, náhradný termín bude
najneskôr do dvoch týždňov od obnovenia vyučovania v školách. V prípade, že sa vyučovanie
v školách neobnoví do 15.6., riaditeľ zabezpečí konanie pedagogickej rady online a jej hlasovanie
elektronickou formou (napr. per rollam) tak, aby žiaci mohli dostať vysvedčenie v riadnom termíne.
Ukončenie stupňa vzdelania
1. V čase mimoriadnej situácie všetci žiaci po absolvovaní posledného ročníka vzdelávacieho
programu odboru vzdelávania pre prvý stupeň základnej školy získajú primárne vzdelanie aj
s doložkou: „Žiak získal primárne vzdelanie.“
2. V čase mimoriadnej situácie všetci žiaci po absolvovaní posledného ročníka vzdelávacieho
programu odboru vzdelávania pre druhý stupeň základnej školy získajú nižšie stredné vzdelanie aj
s doložkou: „Žiak získal nižšie stredné vzdelanie.“ V prípade, že by žiakovi deviateho ročníka
z objektívnych príčin hrozilo prepadnutie (napr. na polroku mal nedostatočnú z dvoch a viacerých
predmetov alebo bol neklasifikovaný), bude mu určený termín na preskúšanie pred začiatkom
nasledujúceho školského roka.
3. V čase mimoriadnej situácie žiaci s mentálnym postihnutím po absolvovaní posledného ročníka
vzdelávacieho programu pre žiakov s mentálnym postihnutím získajú primárne vzdelanie aj
s doložkou: „Žiak získal primárne vzdelanie.“ V prípade, že by žiakovi posledného ročníka
z objektívnych príčin hrozilo opakovanie ročníka, bude mu určený termín na preskúšanie pred
začiatkom nasledujúceho školského roka.
Postup do vyššieho ročníka
1. V čase mimoriadnej situácie nemôže byť žiak zo žiadneho predmetu hodnotený stupňom
prospechu nedostatočný alebo dosiahol neuspokojivé výsledky, t.j. nemôže opakovať ročník
okrem prípadov, uvedených v bode 2 a 3.
2. V čase mimoriadnej situácie je vo výnimočných prípadoch možné určiť pred postupom do vyššieho
ročníka preskúšanie u tých žiakov 2. stupňa ZŠ, ktorí zo subjektívnych príčin neplnili požiadavky
vyučovania na diaľku a dosiahli neuspokojivé výsledky za obdobie pred prerušením vyučovania.
Preskúšanie je možné najskôr dva mesiace po obnovení vyučovania v školách alebo do 31.8.2020.
O preskúšaní žiaka rozhoduje pedagogická rada.
3. V čase mimoriadnej situácie žiaci druhého stupňa ZŠ, ktorí v 1. polroku dostali známku
nedostatočnú z dvoch a viac predmetov alebo boli neklasifikovaní, môžu absolvovať
komisionálne skúšky najneskôr do 31.8.2020.
V Bratislave, dňa 20. apríla 2020
Mgr. Branislav Gröhling
minister
Do galérie AJ 1.B je doma... boli pridané fotografie.
Nečakané korona-prázdniny priniesli aj žiakom 1.B množstvo zaujímavých chvíľ. Okrem online vyučovania plnia aj zábavné a tvorivé úlohy. Prišívajú gombíky, vyrábajú bublifuk, maľujú kamene, hrajú Meno, mesto, zviera vec, skáču škôlku, plnia aktivity ku Dňu Zeme, vymýšľajú prvoaprílové žarty, pripravujú jednohubky k filmu, skladajú čiapky, loďky, či Nebo, peklo...Tiež pomáhajú rodičom pri varení, upratovaní, dezinfikujú kľučky a vypínače. Pasujú sa s otcom, ktorého museli obrať o ponožku, stavajú z lega, túlajú sa prírodou. Plnia úlohy z učebníc, z časopisu Vrabček, vypracovávajú testy Alf, diktujú diktát rodičom. Všetci už čakáme na koniec neželaného pobytu doma a tešíme sa na skoré stretnutie opäť v škole.
Mgr. Zuzana Valachová
V súlade s usmernením MŠVVaŠ SK na hodnotenie žiakov ZŠ v čase mimoriadnej situácie spôsobenej prerušením vyučovania v školskom roku 2019/2020 zo dňa 06. 04. 2020
oznamujeme spôsob hodnotenia
jednotlivých vyučovacích predmetov
v čase mimoriadnej situácie sa v škole nerealizuje hodnotenie klasifikáciou z dôvodu nevhodných podmienok na naplnenie cieľov predmetu plnohodnotnou realizáciou, zohľadňovaním individuálnych osobitostí žiaka s prihliadnutím na možnosti a podmienky domácej prípravy počas prerušeného vyučovania.
Riaditeľ školy oznámi v zmysle Usmernenia MŠVVaŠ hodnotenie žiakov v ZŠ v čase mimoriadnej situácie, spôsobené prerušením vyučovania v školách zo dňa 06. 04. 2020.
Dovoľujeme si Vám oznámiť, že v 2. polroku školského roka 2019/2020 budú neklasifikované nasledovné predmety:
Rozhodnutie o neklasifikovaní ďalších predmetov OBN;CvMat;CvSJL;RUJ;NEJ; (druhý cudzí jazyk) sa uskutočnilo na zasadnutí pedagogickej rady dňa 6.5.2020.
Predmety Náboženská výchova a Etická výchova zostávajú i naďalej neklasifikované
V 1. ročníku sa v čase mimoriadnej situácie priebežne aj záverečné hodnotenie realizuje formou slovného hodnotenia.
Zdôvodnenie:
Žiak bude hodnotený klasifikáciou (2.-9. ročník) a slovne (1. ročník) za predpokladu a splnenia následných podmienok:
Preukázanie podkladov na hodnotenie:
V čase mimoriadnej situácie sa ruší povinnosť realizovať predpísané kontrolné písomné práce, neodporúča sa hodnotiť žiakov na základe testov a písomných skúšok.
Po obnovení vyučovania v školách sa písomné skúšanie nerealizuje najmenej 3 týždne od nástupu do školy.
Vyučujúci jednotlivých predmetov budú informovať triednych učiteľov o stave hodnotenia žiakov príslušnej triedy priebežne. Upozornia na prípadné nesplnenie požiadaviek vyučovania na diaľku ich žiakov. Triedni učitelia o skutočnosti bezprostredne preukázateľným spôsobom informujú zákonných zástupcov žiakov (sms, telefónom, emailom).
Postup do vyššieho ročníka:
V čase mimoriadnej situácie nemôže byť žiak zo žiadneho predmetu hodnotený stupňom prospechu nedostatočný alebo dosiahol neuspokojivé výsledky t.j. nemôže opakovať ročník.
V čase mimoriadnej situácie je vo výnimočných prípadoch podľa usmernenia MŠVVaŠ SR určiť pred postupom do vyššieho ročníka preskúšanie u tých žiakov 2. stupňa, ktorí nesplnili požiadavky vyučovania na diaľku, dosiahli neuspokojivé výsledky za obdobie pred prerušením vyučovania.
O preskúšaní žiaka rozhodne pedagogická rada. Žiaci, ktorí v 1. polroku dostali známku nedostatočná z 2 alebo viac predmetov môžu absolvovať komisionálne skúšky najneskôr do 31. 08. 2020.
Žiadosť o vykonanie komisionálnej skúšky požiada zákonný zástupca žiaka do 3 dní od oznámenia o neprospievaní za 1. alebo 2. polrok.
Ak písomne nepožiadajú o vykonanie komisionálnej skúšky: žiak – neprospel – opakuje ročník.
V prípade ďalších zmien budeme Vás informovať!
Mgr. Mária Bezáková
riaditeľka školy
p. učiteľka Ondrušová
MAT 6.A,B
27.4.2020
Rovnostranný trojuholník - učebnica str.57
-odpíšte si vlastnosti do zošita z ružových rámčekov
-zostrojte rovnostranný trojuholník ABC,ktorého strany majú:a=b=c=5,5cm
-zostrojte v ňom jeho výšky
MAT 6.A,B
29.4.2020
Zostrojte rovnostranný trojuholník KLM: k=l=m=48mm
-zostrojte v ňom osi vnútorných uhlov
-vypočítajte jeho obvod /o=3.k/
Zostrojte rovnostranný trojuholník EFG: e=f=g=0,63dm
-zostrojte v ňom výšky na jeho strany
-vypočítajte jeho obvod
Milí rodičia žiakov so ŠVVP a tiež samotní žiaci!
Srdečne Vás pozdravujeme v tejto ťažkej a aj zvláštnej chvíli, kedy ste sa ocitli v úlohách domácich učiteľov a žiakov, ktorí nechodia do školy.
Napriek tomu, že sa nemôžeme stretávať osobne, na stránky Edupage a Bezkriedy chodia pravidelne domáce úlohy pre vás.
Týmto Vám ponúkame našu pomoc pri riešení "ťažkých" úloh a cvičení. Môžete nás kontaktovať cez správy na Edupage alebo na našich mailoch denne od 9.00 hod. do 14.00hod.
Oľga Štrbová : strbova@zsskultetyho.sk
Jana Košelíková : koselikovajana@gmail.com
Michaela Šestáková: missestakova@gmail.com
Kristína Barátová: anglictinazss@gmail.com
Hana Dubná : hdubna@gmail.com
Eleonóra Šimuneová : eleonorasimune@gmail.com
Anna Martošová : annamartosova7@gmail.com
Prajeme Vám veľa úspechov pri domácom učení a hlavne veľa zdravia pre celé Vaše rodiny.
Vaše asistentky a špeciálny pedagóg
pani učiteľka Ľ. Ondrušová
30.3.2020........učebnica strana 55/11 a 55/12a,b
1.4.2020..........učebnica strana 55/12 c,d
3.4.2020..........učebnica str.55,56 Rovnoramenný trojuholník
odpísať vlastnosti z farebných rámčekov do zošita a potom cvičenie str,55/1 vypracovať
učiteľka Ľ. Ondrušová
Ďakujem za všetky blahoželania ku Dňu učiteľov, ktoré sú pre mňa povzbudením do ďalších dní našej spoločnej práce.
Verím, že sa snažíte využiť námety do "súkromnej" školy. Viem, že nie všetci máte rovnaké podmienky na plnenie zadaných úloh, ale ak nemate žiadny technický problém, pracujte podľa pokynov, aby sa Vám úlohy nehromadili.
Úlohy a pokyny posielam aj na Bez kriedy.
Všetkým prajem veľa zdravia a chuti do práce.
E. Muchová
Milí žiaci, milí rodičia
aj planéta Zem má svoj sviatok.
Dnes naša planéta ZEM oslavuje svoj Svetový deň. Hlavnou myšlienkou (nielen) dnešného dňa, je upriamiť pozornosť nás všetkých na ekológiu, potrebu ochrany prírody, recyklovania a šetrenia zdrojov energie. Tento významný deň nás núti zamyslieť sa nad svojimi činmi i nad tým, ako by sme vedeli našej ZEMI pomôcť.
Naše konanie by malo spočívať v ochrane zdravia, v ochrane okolitej prírody .
Chovajme sa (najmä dnes) zodpovedne:
Užívajte si slniečko.....
Pozdravuje Vás školský špeciálny pedagóg a asistenti učiteľa
https://www.youtube.com/watch?v=f5P5ALVR8ag
Vážení rodičia, milí žiaci, ktorí sa hlásite na stredné školy.
V dôsledku vzniknutej situácie sa menia termíny odovzdávania prihlášok na stredné školy.
Žiaci, ktorí už dostali prihlášky na SŠ, dajte ich podpísať rodičom a podpíšte ich aj vy a prineste ich do školy
v dňoch 30.3.2020 alebo 31.3.2020 od 8,00 do 10,00 hod.
Žiaci, ktorí ešte nedostali prihlášky na SŠ, príďte si ich vyzdvihnúť dňa 30.3.2020. Vydáme Vám ich pri hlavnom vchode do školy v čase od 8,00 do 10,00 hod.
Prosíme, ak máte vyplnené prihlášky a nepotrebujete pomoc, môžete prihlášku poslať poštou.
Prosíme čo najskôr, t.j. v pondelok a utorok na adresu našej školy.
K lekárovi ich potvrdzovať nemusíte.
p. učiteľka Snopová
pracovné listy a zadania v prílohe
Milí kolegovia, pani učiteľky, učitelia, vychovávateľky, asistentky učiteľa a odborní zamestnanci!
Z príležitosti krásneho sviatku „Dňa učiteľov“ Vás srdečne pozdravujem, veľmi mi chýbate v týchto časoch.
Chcem Vám popriať hlavne veľa zdravia, síl, pokoja a povzbudiť Vás, aby sme spoločne vydržali
a sa čo najskôr zas všetci stretli v našej škole s našimi žiakmi, ktorí mne a určite aj Vám veľmi chýbajú.
Držte sa, prajem všetko dobré!
Vaša riaditeľka školy Mgr. Mária Bezáková
p. učiteľka Ondrušová
MAT 6.A,B
20.4.2020
a, zostroj rovnoramenný trojuholník ABC,ktorého základňa AB=4,5cm a ramená AC=BC=75mm
b,odmeraj uhol :CAB= ABC= ACB=
c,zapíš veľkosti vonkajších uhlov/susedných/
d,vypočítaj obvod tohto trojuholníka /o=z+2r/
22.4.2020
a, Obvod rovnoramenného trojuholníka ABC je 14,8cm.Dĺžka jeho základne AB=38mm.Akú dĺžku majú jeho ramená?
b, Zostroj tento trojuholník
c, Zostroj osi jeho vnútorných uhlov
24.4.2020
a, narysuj rovnoramenný trojuholník EFG so základňou EF=65mm a ramenami EG=FG=7cm
b, vypočítaj jeho obvod
c, zostroj jeho výšky /kolmice z vrcholov na protiľahlé strany/
VYV 6. - 7.ročník
téma: Ľudové tradície na jar / fašiangy,vynášanie Moreny, pochovávanie basy,Veľká noc,.../
formát: A3, ľubovoľná technika
VYV 8. - 9. ročník
téma:Veľké mosty nad riekami
formát:A3, ľubovoľná technika
Milá p. riaditeľka,
Srdečne Vás i celý učiteľský kolektív pozdravujem do týchto krízových, no zároveň sviatočných dní.
Z poverenia p. dekana Mons. Dušana Argaláša by som Vás chcel informovať o zrušení Prvých sv. prijímaní, ktoré sa týka aj Vašej školy. Je to opatrenie k nášmu zármutku, ale je zároveň nevyhnutné. A preto sa za spôsobené komplikácie ospravedlňujeme Vám i rodičom.
V tomto smere by som Vás chcel úctivo poprosiť či by ste mohli zverejniť túto informáciu aj medzi žiakov a triednych učiteľov či katechétov, ktorých sa to týka. My sme to už zverejnili v rámci Farských oznamov, avšak nie všetci žiaci pochádzajú z Topoľčian, a preto nie všetci nevyhnutne čítajú naše oznamy. Preposielam Vám text z oznamov, kde zároveň ponúkame aj predbežnú odpoveď na riešenie situácie.
Ďakujeme za pochopenie a prajem ešte krásny zvyšok dňa!
Kapl. Peter J.P.M. Bako
DÔLEŽITÝ OZNAM FARSKÉHO ÚRADU TOPOĽČANY - MESTO
v Vzhľadom na mimoriadnu situáciu v SR, ktorá spôsobila až do odvolania zatvorenie všetkých škôl, dovoľujeme si informovať, že všetky termíny tohtoročných slávností 1. sv. prijímania v našej farnosti sú ZRUŠENÉ. Zaiste do konca júna 2020 sa tieto slávnosti neuskutočnia. Náhradné termíny závisia od vývoja situácie, pričom možné sú dve alternatívy: a to buď september a október 2020 alebo za čo sa najviac prihovárame je, že všetky tohtoročné slávnosti 1. sv. prijímania budú presunuté až na budúci rok 2021. Na budúci rok by tak k sv. prijímaniu pristúpili žiaci dvoch ročníkov – teda 3. a 4. ročník ZŠ. Pri menších počtoch žiakov v škole, by oba ročníky mali slávnosť spoločne. A pri väčších počtoch žiakov by to bola napr. pri dvoch sv. omšiach v jednu sobotu (9.00 a 11.00 hod.), prípadne pri veľmi veľkom počte žiakov by sa pridala naviac ďalšia sobota.
RÍMSKOKATOLÍCKA CIRKEV
FARNOSŤ TOPOĽČANY
Nám. M. R. Štefánika 61
955 01 Topoľčany
Tel. +421 38 / 53 263 02
IČO: 34075771
DIČ: 2021306826
Mat 6.A,B
Učebnica strana 54/4a,b -23.3.2020
strana 54/4c,d -25.3.2020
strana 54/8a,b -27.3.2020
Aplikácia spustená
V hornom menu našej web stránky môžete používať elektronickú prihlášku vašich detí na zápis do prvého ročníka našej školy.
Ruský jazyk
Milí žiaci – športovci 8.H!
Zaskočili nás problémy a nikto nečakal, že budeme musieť zvládať takúto situáciu, týkajúcu sa toho najcennejšieho a to zdravia. Posielam Vám pokyny na predmet Ruský jazyk:
V prac. zošite si ešte vypracujte cvičenia: str.45/18.1 a str. 46/18.4 (tajnička).
Naučte sa slovnú zásobu – nová lekcia - učebnica str.81/ žltý rámik – preložte si ich, dokážete samostatne pracovať so slovníkom.
Po zvládnutí slovíčok zo str. 81/žltý rámik, si nahlas čítajte a prekladajte text str.80 a 81 – Na exkurzii v Moskve. Je to ťažší text, kľudne slovíčka zo začiatku aj slabikujte... Naozaj čítajte nahlas, aby ste sa počuli... Gramatiku si vysvetlíme po príchode do školy.
Verím, že všetko zvládnete. Viem, že Vám chýba šport, ale musíte vydržať.
Prajem Vám a Vašim blízkym veľa zdravia. Teším sa na stretnutie v škole.
Vaša uč. Mgr. Renáta Sedlárová
Powered by aSc EduPage